مرحله اول : شروع به کار: ارزیابی پتانسیل صادراتی خود
1.1 چرا صادرات؟
چرا شرکتی که در داخل ایران عملکرد خوبی دارد باید به یک صادرکننده.تبدیل شود؟ چندین دلیل خوب برای صادرات.وجود دارد، از جمله:
افزایش فروش: اگر فروش داخلی شما خوب است، صادرات راهی برای گسترش.بازار شما، یافتن بازارهای خاص.خارجی و استفاده از تقاضا در سراسر جهان است.
سود بالاتر: اگر بتوانید هزینه های.ثابت را از طریق عملیات داخلی یا سایر انواع تامین مالی.پوشش دهید، سود.صادراتی.شما می تواند.خیلی سریع رشد کند.
اقتصاد مقیاس: وقتی پایگاه بازار بزرگتری دارید، میتوانید در مقیاسی.تولید کنید که به شما امکان میدهد از منابع خود بیشترین استفاده را ببرید.
کاهش آسیب پذیری: اگر در بازارهای.بین المللی تنوع ایجاد کنید، وابسته به یک بازار واحد نخواهید بود.
دانش و تجربه جدید: بازار جهانی سرشار از ایدهها، رویکردها و تکنیکهای.بازاریابی جدید است.
رقابت..جهانی: تجربه ای که شرکت شما در سطح بین المللی به دست می آورد به شما کمک می کند تا در بازار جهانی.رقابت کنید.
رقابت.داخلی: اگر شرکت شما در بازار جهانی موفق شود، مقاومت.شما را در برابر رقابت های خارجی بالقوه در ایران تضمین می کند.
صادرات چالشهای زیادی دارد، اما میتوانید با آمادهسازی و برنامهریزی دقیق بر آنها غلبه کنید. از جمله این چالش ها عبارتند از:
افزایش هزینهها: ممکن است مجبور شوید بسته بندی یا محصولات یا خدمات خود را تغییر دهید و هزینه های کوتاه مدت مانند سفر اضافی، تولید محتوا جدید و کارکنان اضافی را برای انطباق با بازارهای خارج از کشور در نظر بگیرید.
سطح تعهد: برای تثبیت و حفظ خود در بازارهای خارجی نیاز به زمان، تمایل، تلاش و منابع است.
ماندن در مدت طولانی: در حالی که صادرات نوید اقتصادی.زیادی برای اکثر شرکت ها دارد، ماه ها یا حتی چندین سال می گذرد تا بازده قابل.توجهی در سرمایه گذاری صادراتی خود مشاهده کنید.
تفاوت زبان و فرهنگ: با تفاوت های زبان، فرهنگ و شیوه های.تجاری آشنا شوید تا ناخواسته مشتری بالقوه و فروش خود را از دست ندهید.
کاغذبازی: هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد، هم ایران و هم دولت های خارجی به اسناد زیادی از صادرکنندگان.محصولات و خدمات نیاز دارند.
دسترسی: شما باید به راحتی در دسترس مشتریان خارجی خود باشید.
رقابت: شما باید مطمئن باشید که کاملاً با رقابت در بازار هدف.خود آشنا هستید.
مرکز تسهیلگران تجارت بینالملل به کسب و کارها در زمینه مشاوره صادرات، اطلاعات استراتژی.بازاریابی، پشتیبانی ورود به بازار، تامین.مالی صادرات و پشتیبانی در بازار فراهم می کند.
صادرات کالا در مقابل صادرات خدمات
صادرات کالا و صادرات خدمات چالش های.کاملا متفاوتی را به همراه دارد. برای مثال اولی باید با بسته بندی، گمرک و تحویل فیزیکی سر و کار داشته باشد، در حالی که دومی با مسائلی مانند مجوز کار، اعتبارسنجی، زبان و رفت و آمد به بازار مواجه است. هنگام صادرات.کالا همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که اغلب یک جزء خدماتی وجود دارد که باید پیش بینی شود (نصب، آموزش، خدمات، گارانتی و غیره).