برون سپاری بازرگانی خارجی و عملکرد آن

چگونه برون سپاری فعالیت های کلیدی تجارت و گمرک می تواند به ارتقاء عملکرد تجارت جهانی کمک کند؟

برون سپاری بخشی از چشم انداز تجارت.جهانی برای دهه‌های قبل بوده است، اما اخیراً شرکت های بسیاری به این استراتژی توجه بیشتری کرده‌اند.

با گسترش تنش های ژئوپلیتیکی، جنگ های تعرفه ای و سیاست های حمایتی در سراسر نقشه جهان، بسیاری از توابع.تجارت جهانی برای همگام شدن با وظایف مورد نیاز عملیاتی پیچیده‌ و برای حفظ جریان زنجیره‌های تامین بین‌المللی تلاش می‌کنند.

همانطور که افزایش هزینه های تعرفه توجه رهبران شرکت را به خود جلب می کند، مدیران.تجاری که در کار روزانه غرق شده اند به طور فزاینده ای تحت فشار قرار می گیرند تا به درخواست های تجزیه و تحلیل تاثیرات و ایده های تازه برای کاهش هزینه ها و ارزش افزوده برای.سازمان پاسخ دهند.

علاوه بر این، مدیریت وظایف تجاری عملیاتی، نیاز به زیرساخت جهانی.کارکنان و فناوری دارد. تغذیه این زیرساخت نیازمند توجه مداوم و منابع قابل توجهی برای اطمینان از پاسخگویی لحظه به لحظه به تغییرات نظارتی، پرسنلی و فرآیند است.

مدیران بازرگانی چگونه زمان برای برآورده کردن این همه خواسته‌ پیدا می‌کنند؟

برون سپاری فعالیت های انطباق(مربوط، منطبق) تجارت.مبتنی بر وظیفه به یک شریک مورد اعتماد، می‌تواند زمان مدیران تجاری و اعضای تیم را آزاد کند تا ارزش استراتژیک بالاتری در زنجیره.ارزش بیافزایند – انتخاب راه حل مناسب و شریک مناسب، کلید موفقیت است.

برای بسیاری از سازمان ها، برونسپاری می تواند راه‌حل مناسبی باشد.

جنبه‌های برون‌سپاری معاملاتی که مشخصه بسیاری از عملیات تجاری.مدرن است، می‌تواند تمرکز مدیران تجارت جهانی را به اهداف بزرگ هدایت کند، جایی که می‌توانند ارزش بیشتری به سازمان بیافزایند.

این رویکرد همچنین فرصتی برای محیط رضایت‌بخش‌تر برای تیم‌های تجاری داخلی و گمرکی، به‌طور گسترده‌تر، ارائه چالش‌های بیشتر، تنوع بیشتر و پاداش‌های فکری بیشتری را ارائه می‌دهد، و همچنین فرصت‌های بیشتری برای شناخته شدن به‌عنوان شرکای.استراتژیک هدفمند در سراسر کسب‌وکار ایجاد می‌کند.

جدا کردن نظارت بر فعالیت روزانه پرسنل و مدیریت.استراتژیک در واقع باعث روند رو به رشدی در بین صنایع می‌شود که عملیات تجاری را از مدیریت تجاری جدا می‌کند و زمانی که به درستی انجام شود،  نه تنها یک محیط متعادل را برای بررسی عملکرد مربوط به تجارت ایجاد می کند، بلکه راه جدیدی را برای مدیران تجارت جهانی ارائه می دهد تا خطاها را شناسایی و از سیستم.خارج کنند و بتوانند زمان و انرژی بیشتری را به حوزه هایی اختصاص دهند که برای شرکت ارزش افزوده ایجاد می کند.

برون سپاری عناصر عملیات.تجاری به یک ارائه دهنده واجد شرایط و قابل اعتماد، در حالی که نظارت و تصمیم گیری در شرکت را حفظ می کند، باعث تکامل این روند می‌شود و می تواند نتایج پویا را در چندین حوزه اصلی ارائه دهد.

کدام وظایف تجاری برای برون سپاری آماده هستند؟

بسیاری از کارهای روزمره عملیات تجاری که از نوع کارهای.غیراستراتژیکی با حجم بالای کار یا فناوری فشرده است به خوبی به یک محیط خدمات برون سپاری شده نیاز دارد.

به عنوان مثال:

طبقه بندی تعرفه: هر چیزی که در سراسر جهان وارد و صادر می شود باید به درستی تحت کد تعرفه، طبقه‌بندی شود. دستورالعمل‌های متفاوتی برای هر محصول اعمال می‌شود، بنابراین بسیاری از تیم‌های.تجاری زمان و منابع قابل‌توجهی را صرف تشخیص طبقه‌بندی مناسب می‌کنند و اغلب چندین بار این کار را انجام می‌دهند، چون طبقه‌بندی‌ها برای هر کشور منحصربه‌فرد هستند.

دسترسی به توافقنامه های تجارت آزاد: گسترش توافق های تجاری، برای شرکت های.بین المللی یک موهبت است زیرا هزینه های عوارض واردات را محدود می کند و می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی شود. در نتیجه می توان کل زنجیره.تامین را حول توافقنامه های تجارت آزاد توسعه داد. اما برای نشان دادن واجد شرایط بودن تک تک محصولات تحت هر توافق، کار زیادی لازم است.

به طور خاص، فرآیندهای فشرده اغلب مستلزم آن است که شرکت‌های بزرگ‌تر برای دریافت اطلاعات مبدا، محصول به محصول به تامین‌کنندگان.خود مراجعه کنند تا از اعلامیه‌های مبدأ خود پشتیبانی کنند، که معمولاً باید هر سال بر اساس صورت‌حساب‌های خاص مورد استفاده برای هر محصول و هر قرارداد تجارت آزاد، محاسبه شود.

نظارت و بررسی اظهارنامه واردات: بسیاری از شرکت‌ها به عنوان یک روش پیشرو، صحت و انطباق اظهارنامه‌های.وارداتی خود را که توسط کارگزاران گمرکی ارسال می‌شود، حتی برای واردکنندگان.با حجم بالا،  تأیید می‌کنند. این تلاش نظارتی را می توان با ابزارها و فرآیندهای.فناوری مناسب به طور موثر انجام داد.

رفع تحریم‌های صادراتی: چندین حوزه تجاری از جمله چین، ایالات متحده و اتحادیه اروپا، تحریم‌ها و محدودیت‌های مختلفی را بر صادرات به مکان‌ها و افراد خاص اعمال می‌کنند، بنابراین تیم‌های تجاری باید سیستم‌ها، کنترل‌ها و فرآیندهایی را توسعه دهند تا طرفین معاملات.صادراتی را بررسی و ارزیابی کنند.

این کار برای افزایش.انطباق و محدود کردن هزینه ها بسیار مهم است، اما به شبکه بزرگی از افراد در مکان های مختلف با مهارت های فنی مختلف و همچنین سیستم های.مختلف نیاز دارد تا به آنها دید لازم برای مدیریت هر تراکنش را، روز به روز و سال به سال بدهد. برون سپاری.بخش های فشرده این عملکرد می‌تواند به طور قابل توجهی فعالیت های تجاری را در سراسر جهان ساده کند.

آینده با برون سپاری چگونه می تواند باشد؟

تصور کنید اگر تیم‌های تجارت جهانی بتوانند زمان و انرژی را که در حال حاضر صرف کارهای دستی و روزمره می‌کنند، صرف کارهای استراتژیک‌تری کنند که به طور فزاینده‌ای از آنها انتظار می‌رود، چه‌اتفاقی می‌افتد؟ به عنوان مثال، با کمک برون سپاری، تیم های تجاری می توانند:

دانش خود را در مورد تعرفه ها، موافقت نامه های تجاری و قوانین مبدا برای مشاوره.در مورد رقابتی ترین حوزه های.تجاری برای مکان یابی کارخانه ها، تامین منابع و راه اندازی توابع فروش و توزیع بین المللی به کار گیرند.

با پیش‌بینی تعرفه‌های جدید پیشنهادی و آماده‌سازی جزئیات.ارسالی دولت برای درخواست و حمایت از استثناء تعرفه‌ها برای کالاهایشان، زنجیره.تأمین کسب‌وکار را بهینه کنند.

برای شناسایی قوانین پیشنهادی یا در حال انتظاری که می‌تواند بر کسب‌وکار تأثیر بگذارد، و برای ایجاد استراتژی‌های تأثیرگذار بر سیاست‌ها، با تیم روابط دولتی کسب‌وکار کار کنید.

برای هماهنگی با استراتژی های جدید و کمک به یک رویکرد چند منظوره در برنامه ریزی کسب و کار، به طور گسترده با سایر واحدهای تجاری ارتباط برقرار کنید.

این نکته پایانی نشان می‌دهد که چگونه یک تیم تجارت داخلی با تمرکز مجدد می‌تواند ارزش خود را از نظر رهبری و سایر کارکردها افزایش دهد. به عنوان مثال، همکاری با طراحان محصول و تیم های تدارکات، متخصصان.تجارت جهانی می توانند به شرکت های خود در طراحی محصولات خود کمک کنند تا کمترین.تعرفه های ممکن را جذب کنند. به طور مشابه، آنها می توانند برنامه های مشوق.فروش محلی آتی را نظارت کنند و اطمینان حاصل کنند که منابع مناسب برای مدیریت افزایش تقاضا و پردازش محموله ها بدون تاخیر وجود دارد.

چه چیزی یک شریک برون سپاری بلند مدت خوب را می سازد؟

البته، ارتقای کار عملکرد تجاری تنها در صورتی می تواند موفق باشد که فعالیت های.برون سپاری شرکت به خوبی مدیریت شود. تیم های.بازرگانی در نهایت مسئول کارایی، دقت و کامل بودن این کار خواهند بود، بنابراین آنها به درجه بالایی از اطمینان به ارائه دهنده خدمات.مدیریت شده ای که با آن شریک هستند نیاز دارند.

دلیل رایجی که مدیران تجارت جهانی ممکن است نخواهند برون سپاری کنند، فقدان استانداردسازی در رویه های.فعلی آنها همراه با این باور است که فقط فرآیندهای.کاملاً تعریف شده.باید واگذار شوند. با این حال، یک ارائه‌دهنده مناسب ابزارها و متخصص تجارت، برای تبدیل و استانداردسازی.کارآمد فرآیندها به استانداردهای پیشرو در صنعت، نیاز خواهد داشت.

برون سپاری بلندمدت

برخی از سوالاتی که هنگام انتخاب شریک مناسب باید به آنها فکر کنید عبارتند از:

آیا ارائه‌دهنده ابزار، اتوماسیون و مجموعه مهارت‌های مورد نیاز برای رسیدگی به مقررات تجاری مرتبط در سطح جهانی ، دقت و کارایی پیشرو در صنعت را دارد؟

آیا ارائه دهنده درک قوی از مسائل تجارت.جهانی که برای مدیران مهم است دارد؟

آیا ارائه‌دهنده می‌تواند بررسی و تحلیل‌های بی‌درنگ مورد نیاز برای کمک به تیم‌های تجاری و نه تنها پاسخ‌دهی، بلکه پیش‌بینی سؤالات.رهبری ارشد را ارائه دهد؟

آیا ارائه‌دهنده، رویکردی مشتری‌محور را برای نیازهای در حال تغییر شما اتخاذ می‌کند؟

به‌عنوان مثال، تطبیق.رویکرد خود با سیستم‌ها، رویکردها و قالب‌های داده‌های.مختلف  و تنظیم.منابع اختصاص داده شده به فعالیت‌ها در صورت نیاز

آیا ارائه‌دهنده، معیارها و سایر داده‌ها را در دسترس شما قرار می‌دهد که به شما اطمینان دهد که مطابق خدمات شرکت تجاری شما به درستی انجام می‌شود؟

خلاصه

شرکت هایی که رویکرد برون سپاری را برای تجارت انتخاب می‌کنند، کاهش هزینه و افزایش کارایی و در عین حال افزایش دقت و کیفیت دارند. اما آرامش خاطر شاید یکی از مزایایی است که برای مدیران تجارت جهانی مورد توجه قرار نگرفته است.

با فعالیت‌های معاملاتی روزمره در دست یک ارائه‌دهنده قابل اعتماد، تیم‌های تجاری می‌توانند از صرف زمان اضافی اجتناب کنند. درعوض، مدیران تجاری می توانند زمان و توانایی برای تمرکز بر مسائل.اساسی تر، شراکت با کسب و کار، کسب نتایج بهتر و تقویت نام تجاری و عملکرد تجاری در سراسر سازمان را به دست آورند.

با این حال، تغییرات در چشم‌انداز تجارت جهانی و گرایش به محیط‌های کاری مجازی فرصت مناسبی را برای شرکت‌های چندملیتی فراهم می‌کند تا درباره نحوه مدیریت عملیات تجارت جهانی خود تجدیدنظر کنند. وقتی نوبت به مدیریت تجارت می رسد، ما معتقدیم.که برون سپاری آماده تبدیل.شدن به یک جزء کلیدی است.

برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *