آمادگی صادرات


آیا کسب و کار شما برای گسترش.بین المللی آماده است؟ زمانی که آماده.فکر کردن به یک بازار جدید هستید، چگونه می توانید مرحله توسعه خود را تشخیص دهید؟ برای اینکه بتوانید برای چند مارکت آماده باشید، باید روی چه چیزهایی کار کنید؟

قبل از اینکه بتوانید برای ورود به بازار.جدید برنامه ریزی کنید، دو سوال کلی وجود دارد که باید پاسخ دهید.

آیا محصول یا خدماتی که ارائه می کنید در سایر بازارها پتانسیل دارد؟

آیا شرکت شما برای گسترش.فراتر از مرزهای.خود آماده است؟

برای اینکه تصمیم بگیرید “آیا کسب و کار شما برای.توسعه بین.المللی آماده است” باید بتوانید.به هر دو سوال.پاسخ.مثبت دهید.

یک کسب و کار آماده صادرات، کسب و کاری است که ظرفیت، منابع و مدیریتی برای ارائه محصول یا خدمات قابل عرضه در مقیاس جهانی با قیمت رقابتی دارد.

 صادرات در لغت به معنای.انتقال.کالا یا ارسال و فرستادن.کالا از جایی.به جای دیگر چه در داخل.کشور و یا از داخل به خارج کشور می‏باشد. به طور کلی صادرات رکن اصلی افزایش و توسعه حجم فروش شرکت‌های مختلف است. هدف این مقاله.تحلیل.آمادگی صادرات، فراهم.آوردن راهنمایی.برای شرکت‌ها است تا آمادگی خود را برای صادرات محصولات و خدمات ارزیابی.نمایند. صادرات.به زمان، منابع و تعهد نیاز دارد. صادرکنندگان باید در تشخیص که بتوانند فرصت‌های موجود در بازارهای خارجی را کشف نمایند.

این نکته نباید فراموش شود که بازاریابی بین الملل.مشابه بازاریابی داخلی نیست. مشتریان.بین‏ المللی گاهی دارای سلایق، نیازها و آداب و رسوم مختلفی هستند. استراتژی‌های.بازاریابی مؤثر به‌ عنوان بخشی از برنامه.بازاریابی بین‌الملل به صادرکنندگان در درک و پیگیری این تفاوت‌های بالقوه.کمک می‏کند. برنامه شما باید عواملی فراتر از محصول، قیمت، ترفیع و مکان را دنبال کند. پرداخت ‌(معاملات بین ‏المللی و مبادله پول)، تشریفات.اداری (افزایش.مستندسازی)، تجربیات (روش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و تجاری)، شراکت.و محافظت (افزایش مخاطرات مربوط به پرداخت، دارایی‌های معنوی و سفر) موضوعات.مهمی در بازارهای.خارجی هستند.

همان‌طور.که می‌دانید امروزه بازارهای.زیادی وجود دارند و لذا استراتژی‌های.ورود به بازار زیادی نیز وجود خواهند داشت. این استراتژی‌ها را می‏توان در سه طبقه جای داد:

  1. صادرات مستقیم:به معنی فروش.مستقیم به مشتری که معمولاً در بازارهای در دسترس است.

  2. صادرات غیرمستقیم:به معنی استخدام یک توزیع‌کننده یا نماینده برای فروش و داد و ستد کالاهای شما است که غالباً برای ورود به بازارهای جدید و ناآشنا استفاده می‌شود.

  3. سومین استراتژی ورود به بازار شامل مشارکت استراتژیک با افراد یا شرکت‌های دیگر با مهارت‌ها و توانایی‌های مکمل است.

هر بازاری مجموعه قوانین و مقررات.مخصوص به خود مانند ایمنی، سلامت، تضمین، بسته‌بندی، لیبلینگ، حقوق، گمرکات و … را دارد. قبل از اینکه کالای خود را صادر کنید یا محل تجارت.خارجی خود را افتتاح نمایید باید این قوانین و مقررات را بشناسید. همچنین.ثبات.مالی و امنیت جریان نقدی.در ورود به یک بازار خارجی بسیار مهم است. پس انتخاب‌های.مالی خود را بشناسید و یک برنامه.مالی کامل برای شناخت و پیگیری.هزینه‌های مختلف مرتبط با صادرات تهیه کنید. ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات کاملی از صادرات و نیز ارائه خدمات.را هم در اختیار صادرکنندگان.تازه‌وارد و هم.صادر کنندگان باتجربه قرار دهیم که باعث پیشرفت آن‏ها در بازارهای جهانی شود.

راز یک صادرات موفق، آماده‌سازی یک برنامه.صادراتی (تحلیل آمادگی صادرات) است که با دقت.در مورد آن تحقیق شده باشد. مرکز تسهیلگران تجارت بین‌الملل می‏تواند به شما کمک کند تا استراتژی‌های بازاریابی و ترفیع خود را اجرا کرده و مشارکت مالی موردنظر خود را به دست آورده یا سرمایه‌گذاران و شرکای خود را انتخاب نمایید.

صادرات می تواند راهی سودآور برای رشد و گسترش.کسب و کار شما و کاهش وابستگی شما به بازار محلی باشد. از این راهنما برای یادگیری نحوه.راه اندازی یک تجارت صادراتی، درک فرآیند.صادرات.و آماده.سازی خود برای موفقیت استفاده کنید.

یک شرکت “آماده صادرات” دارای.پنج.ویژگی اساسی است:

مدیریت ارشد آن مایل به.صادرات است.

این شرکت دارای بودجه کافی برای حداقل یک صادرات.کوچک است.

دارای کارکنان داخلی با مقداری دانش صادرات هستند، یا آن دانش را به دست خواهند آورد (آموزش یا استخدام).

ساختار سازمانی آن می تواند حجم کار اضافی را با توسعه صادرات جذب کند.  و این شرکت.از شیوه های تجاری صحیح در داخل.کشور استفاده می کند که برای صادرات نیز منطقی است.

شاخص های آمادگی.صادرات:

 مدیریت.ارشد شما متعهد به صادرات به عنوان.یک حوزه فعالیت جدید یا توسعه.یافته.است.

صادرات نباید فرصت‌طلبانه یا به دلایل «اشتباه» دنبال شود -مدیریت باید دلایل «درست» برای صادرات را ببیند . اگر مدیریت.وجود داشته باشد، می توان.راه هایی برای فروش بیشتر محصول پیدا کرد. غلبه یا تطبیق با بودجه های محدود، یا بازاریابی بهتر یک محصول، با مدیریت ارشد بی‌میل، بی‌تفاوت یا بی‌صبر  اتفاق نمی‌افتد.

  شرکت شما دارای منابع مالی کافی برای بودجه صادرات سال اول است.

ممکن است برای تحقیقات بازار و شناسایی بهترین بازارها و استراتژی‌های ورود، هزینه‌های افزایش صادرات را متحمل شوید. برای.قرار.گرفتن.در معرض بازار در خارج از کشور و برای بازاریابی و تبلیغ.خود به منابع مالی نیاز دارید، مانند ارتقاء وب سایت و مواد بازاریابی یا با نمایش در نمایشگاه.های تجاری خارجی و داخلی که خریداران خارجی را جذب می کند. با ورود سفارشات صادراتی، اگر فراتر از موجودی موجود شما باشد، ممکن است به سرمایه در گردش بیشتری نیاز داشته باشید. اگر مشتریان شما خواهان شرایط پرداخت تاخیری هستند، باید جریان.نقدی را در زمان.انتظار پرداخت پوشش دهید. شما می توانید این هزینه ها و سایر هزینه های افزایشی را به حداقل برسانید، اما نمی توانید آنها را به طور کامل حذف کنید.

 شیوه های بازاریابی داخلی شما نیز برای صادرات مفید است.

روش شناسی صحیح در صادرات در فروش داخلی حیاتی است.  تصمیمات.خود را بر اساس تحقیقات و تجزیه و تحلیل بازار قرار دهید، شبکه فروش و توزیع قوی داشته باشید، شرکت و محصولات خود را به طور موثر تبلیغ کنید و خدمات به مشتریان را در اولویت قرار دهید.

صادرات.به روش صحیح یکسانی نیاز دارد، اما ممکن است لازم باشد برای.کشورهایی با شیوه های بازاریابی و توزیع.متفاوت تطبیق.داده.شود. نحوه ورود و توسعه یک بازار خارجی مهم است. شیوه های.بازاریابی.و توزیع بسته.به کشور متفاوت است و اغلب.توسط قانون، عرف یا ضرورت دیکته می شود. برخی از کشورها ممکن است به روش های بازاریابی یا توزیع خاصی مانند استفاده از نمایندگان.محلی نیاز داشته باشند. برخی از کشورها از رسانه های جمعی عالی و پذیرش بالایی از تبلیغات، نمایشگاه های تجاری، سفارش پستی و غیره برخوردار هستند. آیا برای تطبیق روش های بازاریابی.خود.آماده.هستید؟ اگر نه، باید خود را به بازارهایی که بیشتر شبیه بازارهای خودتان هستند محدود کنید.

 شما می توانید به سرعت سفارش های صادراتی جدید را از موجودی موجود یا سایر منابع تکمیل کنید.

صادرکنندگان باید بتوانند به هر گونه سفارش.جدید.خارجی به سرعت پاسخ دهند. خریداران خارجی معمولاً می‌توانند از منابع دیگر خرید کنند، و اگر نتوانید سفارش را زمانی که آنها می‌خواهند تکمیل کنید، معمولاً شخص دیگری را پیدا می‌کنند که بتواند. اگر ظرفیت کارخانه.بیکار دارید، احتمالاً در موقعیت خوبی برای تکمیل هر گونه سفارش جدید هستید. ممکن است در حال حاضر موجودی در دسترس داشته باشید، یا می توانید تولید را نسبتاً سریع بدون نیاز به کارگران، مواد یا تجهیزات.بیشتر افزایش دهید. با این انعطاف‌پذیری، می‌توانید هر طور که می‌خواهید تجارت جدید صادراتی را دنبال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *